Conferència al museu: Història natural i símbols al bestiari medieval. 31 de març a les 7 del vespre.

El proper divendres 31 de març a les 7 de la tarda, el Museu D. i C. de Solsona acollirà, en el marc de l’exposició Bestiari,  la conferència: “Història natural i símbols al bestiari medieval”, a càrrec de Xavier Bellés, autor dels textos de l’exposició i reconegut entomòleg i director de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF).

El bestiaris van ser, després de la Bíblia, els llibres més populars de l’Edat Mitjana amb una extraordinària difusió entre els segles XII i XIV. En ells es recollien descripcions d’animals, més o menys reals, que acompanyaven les lliçons morals destinades a la reflexió dels fidels. Autèntiques enciclopèdies d’història natural on els protagonistes es convertien en éssers imaginaris adaptats a la moral i la didàctica per a la qual foren creats.

Xavier Bellés i Perico Pastor -important pintor, dibuixant i il·lustrador- comparteixen amistat i afició pels bestiaris. Fou aquesta coincidència el que els portà a recrear, amb el to del text i l’estil romànic, un bestiari modern, interpretació del que podrien haver estat els avantpassats dels llibres de zoologia. Bestiari és el fruit de la captivant col·laboració entre art i ciència que dóna lloc a una original interpretació dels bestiaris propis de la imatgeria medieval.

L’exposició es podrà visitar al Museu D. i C. de Solsona fins el 30 d’abril i aquest divendres Xavier Bellés ens en donarà una visió captivadora. Amb les seves pròpies paraules: “us proposem llegir el vell Bestiari medieval amb ulls nous, i tal vegada, esperem, meravellar-vos”.

Conferència Xavier Bellès