DE LA PLAÇA AL MUSEU. Obertura del nou accés al Museu de Solsona

Amb la voluntat de fer un museu més visible i accessible, el dimecres 6 de setembre a les 6 de la tarda el Museu de Solsona obrirà un nou accés que ens portarà a peu de carrer. Una nova entrada situada al local que hi ha a la planta baixa del Palau Episcopal i que antigament havia estat un garatge. La Casa Episcopal ha cedit aquest espai per tal que, des d’aquí, el públic pugui accedir a les sales d’exposició permanent mitjançant una escala i un ascensor.

Aquesta acció s’emmarca dins el projecte de remodelació museogràfica parcial del Museu de Solsona. Dins del mateix ja es va realitzar la renovació de la sala de Sant Quirze de Pedret i pròximament es farà una nova sala d’exposicions i un espai de treball. Aquest projecte té el suport del Departament de Cultura —mitjançant els ajuts per a l’execució d’obres finançades en l’àmbit dels equipaments museístics de Catalunya—, del Bisbat de Solsona, de la Diputació de Lleida, de l’Ajuntament de Solsona i del Consell Comarcal del Solsonès.

L’encaix del Museu dins el Palau Episcopal és, sens dubte, una fortalesa, però també té algun inconvenient. El fet de formar part de les estances de l’edifici, amb l’entrada al primer pis, el converteix en un lloc d’accés dificultós i poc visible. Al mateix temps, pertànyer al conjunt monumental de Santa Maria de Solsona, l’inclou en un entorn patrimonial excepcional. Amb la nova entrada acomplim el repte d’aconseguir que el nostre entorn ens vegi com un lloc obert i a l’abast de tothom. Singularitzem l’entrada projectant una imatge de museu atractiu amb un espai de recepció i botiga a peu de carrer.

Així doncs, us esperem el dia 6 per compartir amb tots vosaltres aquesta fita, un dia en què el museu, més que mai, serà a la plaça, a peu pla, amb tothom, on volem que sigui sempre.

Des d’aquí agraïm el suport de totes les institucions membres del Patronat del Museu de Solsona. També a tots els que han treballat des del primer dia per a fer-ho possible. Moltes gràcies a tothom qui dia rere dia creu en el Museu de Solsona.