Els Divendres de Pensament al Museu de Solsona, aquest any, canvien de data

En un any sense incidències amb aquesta nota estaríem anunciant el sisè cicle de Divendres de Pensament però malauradament no és així. La situació sanitària actual fa que els aforaments i els actes es trobin molt limitats i, valorant totes les opcions amb els coordinadors, hem decidit posposar el cicle fins a l’estiu.

A l’igual que el passat 2020, els Divendres de Pensament tindran lloc durant quatre divendres del mes de juliol. Aquest fet, però, és totalment circumstancial i tant aviat com es pugui retornarem al format dels divendres de quaresma on, entrant en sintonia amb l’any litúrgic, es convoca als assistents a reflexionar sobre el món i les idees que fem servir per entendre’l.

Enguany ens proposem dedicar la sisena edició d’aquest cicle a un dels conceptes fonamentals de la civilització, que és alhora un dels més difícils d’aferrar: la veritat. I ens hi acostarem des dels conceptes que hi solem oposar: la ficció, la mentida, la falsedat i la il·lusió. Els coordinadors del cicle, Víctor Pérez i Raül Garrigasait, ens proposaran un acostament a través de diverses disciplines: la literatura, el món audiovisual, la filosofia i l’il·lusionisme.

Estigueu atents, ben aviat us en donarem més detalls i esperem retrobar-nos, gaudint tot reflexionant, els Divendres de Pensament.