El Museu incorpora dues obres a la col·lecció permanent cedides pel Museu Nacional d’Art de Catalunya

Des del passat mes de novembre a la sala del gòtic del Museu de Solsona hi trobem exposades dues obres cedides pel Museu Nacional d’Art de Catalunya.

Es tracta d’una pintura sobre taula de l’autor Pere Vall de procedència desconeguda i una imatge de la marededeu amb el nen procedent de Sant Cristòfol de Coguls a la Coma i la Pedra (el Solsonès). El Museu de Solsona va sol·licitar el préstec al MNAC a causa de la vinculació de les obres amb el nostre territori. Per altra banda, existeix una clara voluntat per part del MNAC per tal de possibilitar aquests intercanvis d’objectes a través de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya.

La pintura de Pere Vall ha estat instal·lada just al costat de les dues que formen part del fons propi del museu. Es tracta de les escenes de l’Anunciació i el Baptisme de Jesús. La tercera, incorporada recentment, correspon a un Sant Pere en càtedra. Totes tres configuren un clar exemple d’aquest pintor d’obra pulcra, dotada de resolutius recursos compositius, amb un cromatisme molt efectiu i que usa relats de sants poc habituals com és el cas de Sant Pere en càtedra. Totes tres obres han estat instal·lades en una vitrina per tal de conservar-les preventivament. Les condicions de temperatura i humitat de l’obra cedida pel MNAC no s’ajustaven a les de la nostra sala. Exposant-la en una vitrina controlada aconseguim mantenir les mateixes condicions que tenia i així no posar-la en perill.

La marededeu amb el nen de Sant Cristòfol de Coguls és una talla d’alabastre del segle XIV que conserva algunes restes de policromia. Al museu conservem una altra obra procedent d’aquesta església, es tracta d’una imatge del segle XVI, també d’alabastre, que representa Sant Cristòfol amb el Nen Jesús a Coll.

Aquesta actuació s’ha pogut dur a terme gràcies a una aportació extraordinària de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya.