Es presenten a Solsona les IV Jornades d’Arqueologia de la Catalunya Central

El dimarts 4 d’octubre, al Museu D. i C. de Solsona, va tenir lloc la presentació de les IV Jornades d’Arqueologia de la Catalunya Central. La presentació anà a càrrec de la directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament de Cultura, Sra. M. Àngels Blasco; el director tècnic del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, Sr. Jaume Bernades; membre de la junta del Centre d’Estudis Lacetans, Sra. Neus Mujal, i l’arqueòleg del Departament de Cultura de la Catalunya Central, Sr. Antoni Caballé.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Les Jornades d’Arqueologia de la Catalunya Central neixen el 2010 amb la voluntat de ser una eina útil de difusió i de coneixement i de posar a l’abast de professionals, investigadors i estudiants, els resultats de totes les intervencions arqueològiques portades a terme cada dos anys.

Enguany les Jornades volen ser un reconeixement a la tasca del Grup de Prehistòria del Solsonès (GPS), el Centre d’Estudis Lacetans (CEL), que celebra el seu 20è aniversari, i el Servei d’Arqueologia Municipal de l’Ajuntament de Solsona (SAMAS), que, al costat del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, són les entitats vertebradores de la investigació, preservació i difusió arqueològica al Solsonès.

Així doncs, les Jornades se centren el dia 14 en un monogràfic dedicat a la recerca arqueològica portada a terme durant els darrers anys a l’entorn del  Prepirineu Central Català. Es faran tres ponències, algunes comunicacions i els debats corresponents que abasten des de la prehistòria fins a l’època medieval-moderna.

El dia 15 es presentaran les Comunicacions de les intervencions arqueològiques més rellevants de les 140 portades a terme durant el període 2014-2015 a les comarques de la Catalunya Central de l’Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès, Osona i el Solsonès.

De totes les intervencions i ponències se’n podrà tenir informació a les Actes corresponents que seran publicades com d’altres anys pel Departament de Cultura en format digital i penjades el dipòsit digital El CALAIX (http:/ calaix.gencat.cat) del mateix Departament.

Les ponències i comunicacions dels dies 14 i 15 pel matí es faran a la Sala dels Sants Martirs del Palau Episcopal de Solsona, i la ponència i les comunicacions de la tarda del dia 15 es faran al Saló de les Homilies d’Organyà, a la Biblioteca Carles Morató.

Finalment, a la tarda completarem les Jornades amb la visita guiada que farà l’equip de la Secció d’Arqueologia del CEL, als jaciments arqueològics del Castellvell i Sant Esteve d’Olius.

Enguany com a novetat es podran conèixer mitjançant pòsters, instal·lats a l’entrada del Museu, els resultats d’altres treballs o estudis arqueològics de la Catalunya Central, fets recentment o en curs. La mostra va més enllà del que seria el treball de camp subjecte a una autorització arqueològica (anàlisis materials, treballs pluridisciplinaris, estudis de territori, recerca vinculada a tesis o treballs de màsters,etc.).

L’arqueologia ha de ser un debat científic, però aquest coneixement també forma part del bé comú i, per tant, ha d’arribar a la societat. Per això, l’organització convida a assistir-hi a tothom que vulgui aprofundir una mica més en aquest món tan ric i apassionant.

La inscripció a les Jornades és gratuïta però cal formalitzar-la a la pàgina principal d’aquesta mateixa web: https://museusolsona.cat/

Adjuntem programa:

2-programa-iv-jornades-solsona