Jaume Bernades, Director Tècnic del Museu, guardonat als VI Premis de Museologia de l’AMC

El divendres 17 de juny de 2016, Jaume Bernades, Director Tècnic del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, fou guardonat amb el premi a la Trajectòria Professional durant l’entrega dels VI Premis de Museologia de l’Associació de Museòlegs de Catalunya (AMC).  Un guardó merescut que prestigia i reconeix la feina ben feta durant una llarga trajectòria professional.

Jaume Bernades és llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Història-Prehistòria-Història Antiga) per la Universitat Àutonoma de Barcelona i en Etnologia per la Université de París X-Nanterre. És Tècnic Superior del Servei de Museus de la Generalitat de Catalunya i ha assessorat i col·laborat amb diferents museus de Catalunya, especialment en matèries de seguretat, conservació de col·leccions i projectes museològics i museogràfics. Ha impartit diversos cursos de Museologia en universitats catalanes i espanyoles. Des del 1994 és Director Tècnic del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

Des del museu celebrem aquest premi. Som molts els que al seu costat hem après a valorar els museus com a autèntics centres vitals de conservació, difusió i recerca del patrimoni del nostre país.

Treballant amb el Jaume hem après que els museus són plens d’objectes que no són res més que petites peces del gran puzle del nostre passat.

Per molts anys

Premis AMCFoto AMC (Associació de Museòlegs de Catalunya)

jaume