JEP 2015. Descobrint la catedral, l’església romànica original

Dins el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, aquest matí una trentena de persones han pogut gaudir d’una visita comentada a l’exposició “Descobrint Solsona” i a les teulades de la catedral. L’especial èmfasi que aquesta exposició, una producció del Màster de Restauració de Monuments de la Universitat Politècnica de Catalunya, fa en l’estudi de l’evolució arquitectònica del conjunt de la catedral de Solsona ha centrat l’itinerari a seguir.

De la mà d’Antoni Valls i Carles Freixes, coordinadors de l’exposició, els participants han descobert sobre el terreny com degué ser l’església romànica originària, base de l’actual catedral de Solsona, i han pogut resoldre alguns enigmes entorn a la seva construcció. Així, després de veure les diferents maquetes que mostren l’evolució arquitectònica d’aquest emblemàtic edifici, s’han desplaçat cap a la sala on es pot observar el finestral romànic del campanar i des d’aquí han començat un periple per espais desconeguts: la volta romànica del transepte de la catedral- just a sobre el sostre de la capella de la Mare de Déu del Claustre-, el campanar, el sobreclaustre -a sobre la volta de la nau gòtica-, l’accés a la catedral des del campanar,…

Caminant per tots aquests espais, i gràcies a les explicacions del Toni i el Carles, amb valuosíssimes aportacions de Jaume Cuadrench, hom ha aconseguit fer-se una idea del que degué ser l’església romànica primitiva de Santa Maria de Solsona la qual, arquitectònica i artísticament, no tingué res a envejar a les edificacions que se li superposaren posteriorment.

Des d’aquí agraïm la presència de tots els que ens heu acompanyat. Recordeu que demà d’11 h. a 14 h. hi ha jornada de portes obertes.

IMG_3068IMG_3069P1140179P1140182P1140184P1140187P1140191IMG_3072P1140198P1140205IMG_3076