JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI 2015

Els propers dies 9, 10, 11 i 12 d’octubre tindran lloc les Jornades Europees del Patrimoni 2015. Aquestes jornades són una iniciativa conjunta del Consell d’Europa i la Comissió Europea i en la qual participen una cinquantena d’estats europeus. Es tracta d’unes jornades de portes obertes que tenen per objectiu promocionar el patrimoni cultural. A tot Catalunya es duran a terme més de 350 iniciatives que trobareu a: http://agenda.cultura.gencat.cat/.

Enguany, a casa nostra, és una iniciativa conjunta de la regidoria de Turisme, la Fundació Cardona Històrica, l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona i el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, amb la col·laboració de l’Associació Ithaca, el Servei Educatiu del Solsonès, les escoles de la comarca, el Consell Comarcal del Solsonès, l’Orfeó Nova Solsona i el Pla de barris de la Generalitat de Catalunya. Durant el cap de setmana del 9 al 12 d’octubre tindran lloc diverses activitats a Solsona i a Cardona. En el següent enllaç trobareu el tríptic:

JEP_2015_Tríptic

El Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, el dissabte 10 d’octubre a les 11 h. del matí, organitza una visita comentada a l’exposició “Descobrint Solsona” que es complementarà amb el descobriment d’alguns elements inèdits de la catedral. La visita anirà a càrrec d’Antoni Valls, arquitecte coordinador de l’exposició i membre del Màster de Restauració de Béns Mobles de la UPC. En l’exposició s’analitzen diferents aspectes de l’evolució arquitectònica del nucli antic de Solsona i es fa incidència en l’estudi del conjunt que formen la catedral i els edificis que l’envolten. Aquesta especial èmfasi en el conjunt catedralici, portarà als assistents a visitar llocs desconeguts d’un dels edificis més emblemàtics de Solsona i així poder-ne conèixer alguns secrets i curiositats arquitectòniques. Per un tema d’organització aquesta activitat requereix reserva prèvia trucant al 973 48 21 01 o bé al correu electrònic museu@museusolsona.cat.

Els dies 10 i 11 d’octubre al museu hi haurà jornada de portes obertes amb els següents horaris:

Dia 10: d’11 a 18:30 h.

Dia 11: d’11 a 14 h.

Us convidem a gaudir de la festa del patrimoni!

Comparteix la teva experiència a les jornades amb els hashtags:

#JornadesEuropeesPatrimoni

#JEP2015