L’exposició “Breu història d’una vida exemplar. Rafel Lasala i Locela (1716-1792)” viatja a Vinaròs, vila natal de l’il·lustre personatge

Avui a les 8 del vespre es presentarà a la Sala d’Actes de la Fundació Caixa Vinaròs el llibre: “El Bisbe de Solsona Rafel Lasala i l’historiador Domènec Costa i Bafarull. Presència Il·lustrada valenciana a Catalunya” de Ramon Planes Albets, editat pel Bisbat de Solsona. Acte seguit s’inaugurarà l’exposició: “Breu història d’una vida exemplar. Rafel Lasala i Locela (1716-1792″, produïda pel Museu de Solsona i comissariada per l’autor del llibre,  per commemorar el centenari de la mort de Lasala i al mateix temps el 425è aniversari de la creació del Bisbat de Solsona.

El bisbe Lasala fou conegut  per ser un dels “bisbes il·lustrats”.  Durant el seu episcopat enfortí la diòcesi de Solsona fins a l’arribada de la crisi de l’Antic Règim i la seva obra fou un sòlid referent durant el procés de recuperació del bisbat a mitjan segle XIX.

Enguany l’exposició ha estat traslladada a Vinaròs, vila natal de l’il·lustre personatge, en col·laboració amb la parròquia arxiprestal de la localitat i l’ajuntament.

La inauguració i la presentació del llibre comptaran amb la presència de l’Excm. i Rvdm. D. Enrique Benavent Vidal, Bisbe de Tortosa,  i l’Excm. i Rvdm. Mons. Xavier Novell Gomà, Bisbe de Solsona, entre altres representants eclesiàstics i civils.