El Museu D. i C. de Solsona organitza una jornada de museus a nivell nacional en col·laboració amb el Museu de Lleida: diocesà i comarcal, el Museu Episcopal de Vic i el Museu d’Art de Girona

El passat divendres, 25 de novembre de 2016, una seixantena de persones assistiren a la IV Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya. Aquesta jornada és una iniciativa del Museu de Lleida: diocesà i comarcal i el Museu Episcopal de Vic, a la qual s’han anat sumant altres museus diocesans de Catalunya. Enguany, ha estat el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona qui ha organitzat i acollit aquesta quarta edició.

Al llarg de tot el dia, en l’espai del Bisbe Lasala, es presentà la figura de diversos capellans pioners en el camp de la protecció i l’estudi del patrimoni cultural del nostre país. Personatges impulsors dels museus diocesans, protectors del patrimoni durant la Guerra Civil i la postguerra, pioners en la difusió del mateix promovent gran nombre de publicacions puntuals i periòdiques, metòdics en la documentació i inventari del contingut dels seus museus, resumint: personatges gràcies als quals avui els museus diocesans són vives institucions clau per al patrimoni català. Serveixi aquesta jornada per oferir-los un merescut reconeixement i homenatge.

Les comunicacions anaren a càrrec de tècnics historiadors i historiadors de l’art directament relacionats amb universitats, museus i arxius i sota la supervisió científica dels Srs. Alberto Velasco (MdLL) i Marc Sureda (MEV).  La jornada comptà també amb la presència del Sr. Josep Giralt – director del Museu de Lleida: diocesà i comarcal-, el Sr. Josep M. Riba -director del Museu Episcopal de Vic-, la Sra. Carme Clusellas -directora del Museu d’Art de Girona-, el Sr. Jaume Bernades -director tècnic del Museu D. i C. de Solsona- i la Sra. Àngels Blasco -directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament de Cultura.

Està previst que l’any 2017 es presentin les publicacions de les II i III Jornades, celebrades a Lleida i Girona respectivament.  Durant aquest 2017 es prepararà també la publicació d’aquesta IV jornada, una nova edició del Museu D. i C. de Solsona.

Des del museu volem agrair l’oportunitat donada per organitzar aquesta jornada. En tant que diocesà, el Museu D. i C. de Solsona actualment continua amb la tasca de protecció, estudi i difusió del patrimoni de la diòcesi iniciada per Mn. Joan Serra i Vilaró a principis del segle XX. Agraïm també la presència i participació de tots els assistents.

img_8535 img_8559 img_8610

Fotos Pere Borés