El Museu D. i C. de Solsona s’adhereix a l’Any Europeu del Patrimoni Cultural

El 2018 es celebra l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que commemora la riquesa del patrimoni europeu. Es tracta d’una celebració  aprovada pel Parlament Europeu i el Consell d’Europa que pretén sensibilitzar la societat sobre la història i els valors europeus, reforçar un sentiment d’identitat comú i posar en valor les possibilitats que ofereix el nostre patrimoni cultural per al desenvolupament de la societat.

El patrimoni cultural abasta recursos del passat en moltes formes i aspectes: monuments i jaciments, paisatges, festes i tradicions, coneixements transferits i expressions de la creativitat humana, així com col·leccions conservades i gestionades per museus, biblioteques i arxius. Un llegat del passat que ens permet mirar el nostre futur, amb un inqüestionable valor educatiu, un considerable potencial econòmic i una gran dimensió de cooperació internacional.

Catalunya s’ha sumat a aquesta iniciativa com a oportunitat per donar a conèixer el patrimoni cultural català en el marc de la Comunitat Europea. La Generalitat de Catalunya, i en nom seu el Departament de Cultura, han apostat per la projecció de la riquesa i diversitat patrimonial per comprendre i protegir el seu valor únic. A la pàgina web del Departament de Cultura trobareu l’agenda d’actes i activitats que se celebren arreu de Catalunya:

El Museu D. i C. de Solsona, conscients de la gran riquesa del patrimoni cultural català i en particular del que vetllem com a institució, ens adherim a la celebració d’aquest any.  Ens trobareu a l’agenda de l’Any del Patrimoni.