NOVETATS AL MUSEU DE SOLSONA!!!

Ara que ja estem oberts i funcionant, amb totes les mesures per a ser un espai segur i saludable, us expliquem les novetats que trobareu al Museu:

Activitats familiars “Travessa la línia i viu l’arqueologia!”. Des dels Serveis Educatius del Museu hem preparat dues activitats familiars relacionades amb l’exposició “El Solsonià. Viure i morir al neolític mitjà” que podeu realitzar sempre que el museu estigui obert:

1. Pren la Guia de Paper i investiga. Un espai on, seguint les indicacions d’una guia, podreu experimentar amb llavors, ossos, eines,… i compartir els resultats com a autèntics científics. Hi trobareu, també, un espai amb contes i àlbums il·lustrats on documentar-vos per als vostres informes. Informació sobre la prehistòria, la línia del temps, el cos humà i moltes coses més que ens ha deixat la Biblioteca Carles Morató de Solsona.
  2. Fes d’arqueòleg! Una simulació d’un jaciment arqueològic on, seguint les instruccions dels tècnics, podreu treballar com ho fan els arqueòlegs: excavar, documentar, fotografiar, dibuixar,… i tot amb una reproducció de la cista del Camp de la Bruna, un enterrament del solsonià a Lladurs, el Solsonès.

Si anem ben endreçats serà més fàcil mantenir totes les mesures per a què pugueu gaudir amb total seguretat sanitària. És per això que per a les activitats familiars cal reserva prèvia trucant al museu o bé per correu electrònic. Són gratuïtes i es realitzen per unitats familiars o anàlogues. Això sí, serà necessari l’ús de mascareta per a tots els majors de sis anys. Trobareu gel hidroalcohòlic per netejar-vos les mans i us donarem uns guants de plàstic per a poder remenar-ho tot amb tranquil·litat. Quan marxeu, des del museu, netejarem tot el material per a qui vingui després. Ah… i quan acabeu la feina ben feta té premi.

Venda d’entrades en línia. Des d’aquesta setmana podeu comprar les vostres entrades mitjançant la plataforma de gestió d’entrades anticipades del Patronat de Turisme del Solsonès. El Consell Comarcal del Solsonès, mitjançant Turisme, ha posat aquesta plataforma a disposició de les entitats de la comarca. En el cas del museu permetrà facilitar i agilitzar l’accés dels visitants al museu.  Trobareu l’enllaç al principi d’aquesta pàgina web.

Servei de visites guiades tots els dissabtes a les 12 del migdia. De la mà dels tècnics del Museu podreu fer una visita guiada per conèixer tots els detalls de l’exposició permanent, des de la prehistòria fins a l’època moderna. Aquesta visita també es comprar a la plataforma de venda d’entrades en línia. A banda també es realitzen visites guiades concertades per a grups amb reserva prèvia, qualsevol dia de la setmana, trucant al 973482101 o bé a museu@museusolsona.cat.

“El Solsonià. Viure i morir al neolític mitjà”. Viatgeu en el temps per conèixer els vostres avantpassats prehistòrics. Una exposició que no us deixarà indiferents.

Tot això i molt més al Museu de Solsona i recordeu que som aquí, compteu amb nosaltres!