Presentació de l’edició actualitzada del Catàleg dels segles v – xv del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

El divendres 15 de desembre, a les 7 de la tarda, tindrà lloc al Museu l’acte de presentació del nou Catàleg de la col·lecció de romànic i gòtic del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, resultat d’una tasca ingent per recopilar i estudiar tots els objectes d’època medieval de què disposem.

El llibre que presentem segueix el propòsit constant en l’equip directiu i de treball del Museu de Solsona d’inventariar i catalogar els seus fons, alguns dels quals han estat editats anteriorment (Catàleg de romànic i gòtic del MDCS, 1989, Catàleg dels s. XVI-XX vol. 1 i 2, 2004). La revisió actual ens ha de generar nous relats que aportin coneixement i difusió de les obres, amb l’objectiu que transmetin la passió del Museu per salvaguardar, protegir i difondre el patrimoni que hi habita. Perquè, amb unes col·leccions consolidades i un creixement constant, continuem treballant per a un museu més obert i acollidor, més social; un museu de totes les persones que formen part de la seva comunitat.

Per aquest motiu, ens plau convidar-vos a la presentació del treball, que ha comptat amb la participació de nombrosos autors i col·laboradors sense la destresa dels quals aquest catàleg no hauria estat possible, amb una menció especial a l’assessorament tècnic del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i a la direcció i coordinació de l’edició.