Prorroguem “El Solsonià. Viure i morir al neolític mitjà”

EL SOLSONIÀ. VIURE I MORIR AL NEOLÍTIC MITJÀ

El passat divendres 13 de març s’havia d’inaugurar al Museu de Solsona una mostra dedicada al solsonià, nom que rep la caracterització de les restes arqueològiques que ens han arribat de la població que va viure als altiplans de la Catalunya Central durant el neolític mitjà.

Les mesures adoptades per a la prevenció i el control de la infecció no van permetre inaugurar l’exposició en la data prevista i el Museu va estar tancat al públic fins a mitjans del mes de juny. Vistes aquestes excepcionals circumstàncies, es va decidir sol·licitar una prorroga, fins el proper 28 de febrer del 2021, en la cessió dels objectes que diferents institucions i privats van cedir per l’exposició.

Us recordem que la mostra compta amb una sala dedicada a l’experimentació arqueològica pensada per al públic escolar i familiar. Les activitats familiars són gratuïtes i es realitzen per unitats familiars a anàlogues, preferentment amb cita prèvia:

1. Pren la Guia de Paper i investiga. Un espai on, seguint les indicacions d’una guia, podreu experimentar amb llavors, ossos, eines,… i compartir els resultats com a autèntics científics. Hi trobareu, també, un espai amb contes i àlbums il·lustrats on documentar-vos per als vostres informes. Informació sobre la prehistòria, la línia del temps, el cos humà i moltes coses més que ens ha deixat la Biblioteca Carles Morató de Solsona.
  2. Fes d’arqueòleg! Una simulació d’un jaciment arqueològic on, seguint les instruccions dels tècnics, podreu treballar com ho fan els arqueòlegs: excavar, documentar, fotografiar, dibuixar,… i tot amb una reproducció de la cista del Camp de la Bruna, un enterrament del solsonià a Lladurs, el Solsonès.

Recordeu, l’exposició es prorroga fins al 28 de febrer de 2021

MUSEU=ESPAI SEGUR I SALUDABLE