RELLEU EN LA DIRECCIÓ DEL MUSEU DIOCESÀ I COMARCAL DE SOLSONA

Fa unes setmanes Mn. Lluís Prat i Sabata, director del Museu durant els darrers sis anys, va passar el relleu pel que fa a la tasca al capdavant de la institució. Durant tot aquest temps Mn. Prat ha obert camí cap a un nou museu empenyent el nou pla estratègic i posant fil a l’agulla cap al futur del nostre Museu. Des d’aquí li agraïm infinitament tota la dedicació i esforç.

El Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, segons conveni, té una direcció proposada pel Bisbat de Solsona i una direcció tècnica proposada per la Generalitat de Catalunya. Amb les especificitats que el temps ha anat donant al conveni original, actualment l’equip directiu continuarà configurat de la mateixa forma i coincideix el canvi en ambdues direccions.

El Bisbat de Solsona ha nomenat al Carles Freixes i Codina com a nou director. Arquitecte tècnic especialitzat en el camp de la restauració patrimonial i postgrau en direcció estratègica de museus i centres patrimonials. Forma part de la Comissió de Patrimoni del Bisbat i ha treballat intensament en la conservació i salvaguarda del fons d’art de la diòcesi. La seva vinculació amb el Museu és estreta des de l’any 2014 i n’és membre del Patronat.

Per altra banda fa uns mesos va sortir a concurs la direcció tècnica, proposada per la Generalitat de Catalunya, que va guanyar la Lídia Fàbregas i Solé. Aquest lloc estava vacant després de la jubilació de l’anterior director tècnic, el Sr. Jaume Bernades i Postils.  Arqueòloga i postgrau en direcció estratègica de museus i centres patrimonials, és membre de diversos equips de recerca arqueològica vinculats al territori. La seva relació professional amb el museu ha estat intermitent des de l’any 1998 i de forma fixa els darrers cinc anys, desenvolupant tasques de comunicació i difusió i coordinant el pla estratègic.

Des del museu encarem aquesta nova etapa entomant el projecte iniciat per Mn. Lluís Prat. Són temps difícils però treballarem amb il·lusió per a continuar conservant i difonent el patrimoni que ens ha estat confiat. En el seu 125è aniversari volem que aquest sigui més que mai el vostre Museu.