ESGLÉSIA DE SANT LLORENÇ DE MORUNYS

El Museu al territori

Una de les mostres més curioses d’època barroca es troba a Sant Llorenç de Morunys, on a l’interior de l’església es pot visitar la capella de la Mare de Déu dels Colls. Aquesta obra magna, iniciada l’any 1773 i acabada el 1784, fou executada per Josep Pujol i Juhï. La decoració barroca omple tot l’espai de la capella, dedicada a la Mare de Déu. Tres grans temàtiques marianes esculpides –la Salve, el Magníficat i les Lletanies– la fan una obra excepcional. Es tracta de la darrera gran obra del barroc català. L’església conserva, a més a més, altres altars barrocs, així com dos interessants retaules gòtics.