5.1-4

• Pintura mural al fresc
  • 192 x 330 x 3 cm / 140 x 330 x 3 cm / 150 x 118 x 3 cm / 121 x 190 x 3 cm
  • Tercer quart S. XIV
  • Procedència: església de Sant Miquel, Cardona (el Bages)

MDCS 5. 1-4

Aquestes pintures murals, amb la representació d’un calvari i escenes de la vida de sant Esteve, són les restes d’un gran conjunt pictòric provinent de l’església parroquial de Sant Miquel de Cardona. L’escena del calvari, parcialment mutilada, apareix emmarcada, en un extrem, per l’àguila de sant Joan. La figura de Crist, penjat a la creu, està acompanyada d’uns àngels que recullen la sang que brolla de les ferides de les seves mans. Al peu de la creu, Longí, el centurió, amb la inscripció «vere filius erat iste», i tres soldats. No s’han conservat les figures habituals de la Mare de Déu, sant Joan i les santes dones.

Les escenes de la vida de sant Esteve conservades són: la lapidació, el sant vestit amb dalmàtica, la lliurança de l’ànima del sant al Creador, l’enterrament i la invenció del sepulcre.

També s’ha conservat un àngel, portador d’un escut heràldic.

L’estil d’aquestes pintures correspon al període del gòtic lineal final, al tercer quart del segle XIV.