973 48 21 01 museu@museusolsona.cat

(Català) Activitat familiar al voltant de l’exposició «L’orant i Miró. Esperit mural»

El Museu de Solsona convida les famílies a descobrir l’univers mironià a través del joc i la creativitat. Una proposta immersiva per a infants i adults al voltant de l’exposició «L’orant i Miró. Esperit mural» a començaments del període no lectiu. 

El Museu Diocesà i Comarcal de Solsona posa en marxa una activitat familiar vinculada a l’exposició L’orant i Miró. Esperit mural. Prevista els dies 21 i 22 de juny a les 11.30 h i 27 i 28 de juny a les 17.00 h, la proposta tindrà lloc entre la sala d’exposicions temporals i l’aula educativa de l'equipament, amb una durada d’una hora i mitja. Les places són limitades i cal inscripció prèvia al telèfon 973 48 21 01 o a l'adreça electrònica museu@museusolsona.cat.

Dissenyada pels Serveis Educatius del Museu, la iniciativa parteix de la proposta educativa adreçada a les escoles, però adapta el format i l'enfocament a l'experiència familiar. En aquest sentit, el propòsit rau a crear un espai de cooperació i joc intergeneracional, on infants i adults adoptin un rol actiu, treballin en equip i explorin plegats els imaginaris simbòlics i estètics de Joan Miró.

L’eix vertebrador de la dinàmica és el joc com a via de descoberta, un vehicle que conjuga sorpresa, màgia i creativitat per conduir els participants cap a l’univers mironià. El recorregut inclou materials com una maleta, un dau i àlbums il·lustrats prestats per la Biblioteca de Solsona, a més a més de la creació d’un diari d’artista, una expressió plàstica i personal que recull les vivències compartides. D'aquesta manera, el Museu pretén fomentar la creativitat, l’expressió artística i la implicació activa de la família dins l’espai museístic, establint una connexió íntima i significativa entre l’art i el joc.

L’activitat s’emmarca en l’exposició L’orant i Miró. Esperit mural, organitzada pel Museu de Solsona i comissariada per Marta Ricart, que entra en el seu darrer mes d’obertura al públic. Inaugurada el 10 d'abril, la mostra apropa l'esperit col·lectiu i anònim de la creació mural a partir del vincle entre L'orant de Pedret i Joan Miró.

Informació pràctica

Dies:

  • Dissabte 21 de juny, a les 11.30 h
  • Diumenge 22 de juny, a les 11.30 h
  • Divendres 27 de juny, a les 17.00 h
  • Dissabte 28 de juny, a les 17.00 h

Durada: Una hora i mitja

Preu: 2 € per persona

Aforament limitat. Inscripció prèvia a: museu@museusolsona.cat / 973 48 21 01