« Torna a l'índex d' Exposicions anteriors

Jugant a ser grans. Nines antigues al Museu

Entre desembre del 2022 i març del 2023, la sala d’exposicions temporals del Museu ha acollit l’exposició «Jugant a ser grans. Nines antigues al Museu». Es tracta d’una mostra de nines de porcellana, la majoria del segle XIX —la més antiga és del 1862—, fetes pels millors fabricants de l’època a França i Alemanya. Algunes porten ginys mecànics que permeten articular parts del seu cos o fins i tot fer-les pronunciar alguna paraula. Provenen d’una col·lecció particular que durant anys les ha anat adquirint i tenint-ne cura i que ara les ha cedit temporalment al Museu per a aquesta exposició.